Câștigătorul celei de-a doua ediții a concursului „Design the illy can” este Stan Marius Iulian, lucrarea sa urmând să fie imprimată pe 20.000 de cutii de cafea illy ce vor fi puse pe piața din România în acest an.
Peste 160 de tineri au răspuns provocării lansate de către illycaffè și Pro Brands Distribution în toamna anului 2016, provocare prin care aceștia au fost invitați să înscrie în competiție propuneri creative pentru decorarea cutiei de cafea illy. 328 de opere au intrat în etapa de evaluare, membrii juriului fiind Carlo Bach art director illycaffè, Mihnea Ghilduş, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.
„Numărul lucrărilor din acest an s-a dublat față de ediția anterioară, ceea ce ne bucură. Suntem impresionați de faptul că interesul noii generații este din ce în ce mai crescut față de astfel de competiții. În ceea ce privește procesul de jurizare, acesta a fost unul foarte dificil deoarece calitatea lucrărilor şi nivelul de creativitate al concurenților au fost la cote înalte.”, a declarat Mirela Ionescu, Marketing Manager Pro Brands Distribution SRL.
Numele câștigătorului se va alătura personalităților cu care illycaffè a colaborat de-a lungul timpului pentru realizarea edițiilor speciale illy art collection, precum: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson și Gillo Dorfles. În plus, ocupantul locului I va putea participa la cursul „Disruptive Market Innovation through Design”, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017.
“Despre competiție am aflat în cadrul cursurilor de la UNARTE, unde studiez acum. Mi-a placut concursul, iar profesorii și prietenii m-au susținut în demersul meu de a participa. Conceptul lucrării mele a pornit de la sentimentul pe care îl avem atunci când savurăm o ceașcă de cafea. E o „licoare magică” cu care ne începem practic fiecare zi și care ne binedispune. Din acest motiv, am ales să ilustrez ideea unor fluide pline de culori vii, subliind astfel plăcerea gustului pe care ți-o oferă o cafea bună. Bucuria pe care am simțit-o în momentul în care am aflat că am câștigat concursul îmi va rămâne pentru mult timp în memorie ca o amintire extraordinară. “, a declarat Stan Marius Iulian, student în anul I la Universitatea Națională de Arte București.
Pentru ocupanții locurilor II (4 lucrări selectate) și III (15 lucrări), numărul premiilor au fost suplimentate de la 15 la 20, astfel toți finaliștii urmând să primească produse illycaffe. În plus față de acestea, câștigătorii vor avea șansa unui loc în expoziția finală ce va conține cele 20 de creații înscrise în competiţie. Evenimentul va fi organizat în primăvară, ocazie cu care va fi dezvăluită publicului larg și cutia având design-ul câștigător. Perioada de înscriere în cea de-a doua ediție a concursului „Design the illy can” s-a desfăşurat în perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016. Cele 20 de lucrări finaliste pot fi vizualizate aici, mai multe detalii despre competiție și regulamentul acesteia fiind disponibile pe platform www.probrands.ro/designtheillycan/.