Timp de 42 de zile centrul Sibiului a fost animat de zeci de mii de sibieni și turiști veniți să vadă deja renumitul Târg de Crăciun din Sibiu. Programul cultural personalizat după specificul orașului, diversificarea ofertei de produse prezentate în cadrul evenimentului, o poziționare mult mai aerisită a căsuțelor care a scos și mai mult în evidență iluminatul festiv al centrului istoric și decorul Pieței Mari, au făcut ca aceasta a șaptea ediție a evenimentului să fie cea mai apreciată de până acum.
La doar câteva zile de la demontarea căsuțelor din centrul Sibiului, organizatorii anunță deja începerea înscrierilor pentru cea de-a opta ediție a evenimentului care va avea loc în perioada 21 noiembrie – 26 decembrie 2014. Înscrierile se fac în perioada 01 – 31 mai 2014, în baza unui formular publicat pe site-ul evenimentului, www.targuldecraciun.ro. Ca în fiecare an, selecția va ține cont de calitatea produselor expuse, de originalitatea lor și va urmări să mențină un raport cât mai echilibrat între categoriile de produse.
Weekenduri strălucite la final de 2013
Programul cultural al Târgului de Crăciun din Sibiu a fost organizat sub tema „Colors of Christmas”. Fiecarui weekend i-a fost atribuită o culoare reprezentativă pentru această sărbătoare minunată. Primul weekend a fost „auriu”, a urmat apoi cel „roșu”, „albastru” și „verde”. Ultimul weekend, cel mai strălucitor dintre ele, a fost cel „argintiu”.
Rând pe rând, pe scena din Piața Mare au urcat Monica Anghel, alături de formația lui Andrei Tudor și de orchestra simfonică din Sibiu condusă de dirijorul Ionel Tudor, Paula Seling, grupul vocal „Acapella”, fostul component al trupei Boney M, Brad Vee Johnson, ansambluri folclorice din toată țara, Camelia Cosma Stoiță, Traian Stoiță, Ioana Brad, Ducu Bertzi, orchestra Formuzica, sibienii de la Guilty Lemon, Electric Band, Joy Band și Corul Caedonia.
Ateliere pentru copii
În prima săptămână a ediției 2013 a Târgului de Crăciun, 856 de copii și-au făcut ucenicia la “Atelierul lui Moș Crăciun” sub îndrumarea maeștrilor brutari de la Panalim. A urmat apoi seria decoratorilor de turtă dulce de la Boromir. 877 de copii au împodobit brăduleți cu bomboane, glazură colorată și multă imaginație. În a treia săptămână 767 de copii au decorat figurine din ceramică iar în ultima săptămână alți 778 au fabricat lumânări colorate. În total, 3278 de copii au luat parte la aceste ateliere educative.
City break de Crăciun
Cei care au ales să-și petreacă Sărbătorile departe de casă, au putut opta pentru o ofertă de tip „city break” care a inclus cazare pentru două nopți, ghidaj în centrul istoric al Sibiului, un voucher de intrare la patinoarul din incinta Târgului de Crăciun și un cadou surpriză. De oferta pregătită de hotelul Ibis din Sibiu au profitat peste 200 de turiști din România și din străinătate.
60 de comercianți din toată țara
Ca în fiecare an, oferta a fost variată: sucuri naturale din fructe de înaltă calitate, cultivate, culese și prelucrate cu mare grijă, torturi si prăjituri de casă, icoane și tablouri pictate pe lemn, sticlă sau piatră și globuri din sticlă, lumânări de cea mai bună calitate, baloane de toate culorile într-o multitudine de forme, articole textile și din piele, decorațiuni pentru brad, bijuterii, cutiuțe muzicale, globuri, hăinuțe brodate, decorațiuni și accesorii lucrate manual, accesorii de uz casnic, ceaiuri, specialități germane la grătar, specialități culinare austriece și multe altele.
Târgul de Crăciun din Sibiu este un proiect cultural inițiat de Fundația Au-Ro Austria Pro Romania și Biroul Atașatului Social al Ambasadei Austriei, în parteneriat cu municipalitatea sibiană. Deschis pentru prima dată în anul 2007, anul Sibiului în calitate de Capitală Culturală Europeană, Târgul de Crăciun a ajuns cunoscut la nivelul întregii țări pentru amploarea și tradiția creată. Evenimentul este organizat de Fundația AU-RO Austria Pro România în parteneriat cu A1 Events. Este o acțiune cofinanțată de Consiliul Local Sibiu prin Primăria și Casa de Cultură a Municipiului Sibiu.
Credit foto: Silvana Armat